måndag 8 juli 2013

Lapptäcke gjorda med kärlek

I projektet kan alla vara med!
Igår hämtade jag ännu ett paket fyllt med kärlek. Små lapptäcken gjorda av finaste bomullstyg i vackra mönster och färger och det bästa av allt är att till ett lapptäcke har tygerna valts av Sigge och Evelina och så har deras mammor sytt ihop bitarna! 

Jag blir rörd och stolt och glädjer mig åt att vara 6 år och välja de finaste tygbitar de ser kombinera färg och form och sedan skicka till små barn som de inte känner men som de vet inte har någonting. 
Jag Kan höra skratten och dialogen som pågick under skapandet! Att dessutom lära sig om demokrati och medmänsklighet är kunskaper de här  6 åringarna kommer bära med sig i livet, då de går vidare med vetskapen att det går med små medel att göra någonting för andra, att de känns härligt att göra tillsammans och att det känns gott i hjärtat att göra skillnad! 

Lapptäcken på bilden är det jag skrivit om! 
Tack Sigge och Evelina och era fina mammor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar